Tiga pemuda dalam perjalanan ke perhimpunan pemilik Honda EX5 maut di LPT2

Tiga pemuda dalam perjalanan ke perhimpunan pemilik Honda EX5 maut di LPT2

am@hmetro.com.my

Chukai: Tiga pemuda dipercayai dalam perjalanan menyertai perhimpunan pemilik motosikal Honda EX5 di Kuala Terengganu maut dalam dua kemalangan berasingan di Lebuh Raya Pantai Timur Dua (LPT2), dekat Kemaman, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, kemalangan pertama berlaku di Kilometer 322.4, dekat Kerteh, pada 6.35 pagi.

Katanya, kemalangan menyebabkan Mohamad Alif Haikal Mohd Razali, 18, dari Desa Keratong Indah, Pahang dan Muhammad Aliff Haiqal Abdullah, 23, dari Kampung Alai, Melaka maut di tempat kejadian.

Menurutnya, kemalangan itu berlaku apabila kedua-dua motosikal ditunggang mangsa dari arah Kuantan menghala Kuala Terengganu dipercayai bergesel sesama sendiri sebelum terbabas.

“Susulan itu, kedua-dua mangsa yang bekerja di kedai makan tercampak di atas jalan dan meninggal di tempat kejadian,” katanya.

Sementara itu, Hanyan berkata, dalam kemalangan kedua membabitkan seorang pemuda Nur Hamizul Abu Bakri, 22, di Kilometer 316.8, dekat Kerteh, jam 11.50 pagi.

“Ketika kejadian, mangsa berasal dari Kampung Ulu Slim, Slim River, Perak menunggang motosikal Honda EX5 dalam perjalanan menghala Kuala Terengganu.

“Motosikal ditunggang mangsa dipercayai terbabas dan melanggar besi penghadang lebuh raya dan mangsa disahkan meninggal di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, mayat ketiga-tiga mangsa dihantar ke Hospital Kemaman untuk siasatan lanjut dan kemalangan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Ā© New Straits Times Press (M) Bhd

Scroll to Top