Pemuda ‘Merangkak’ Belajar Solat Di Masjid Undang Sebak Netizen | Oh! Media

Pemuda ‘Merangkak’ Belajar Solat Di Masjid Undang Sebak Netizen | Oh! Media

Tular di media sosial baru-baru ini apabila sebuah video memaparkan seorang pemuda sedang belajar solat di sebuah masjid di Kuala Lumpur.

Dalam video yang dimuat naik oleh seorang pengguna di TikTok, pemuda tersebut yang memakai baju ungu, dilihat sedang belajar cara solat dengan bimbingan seorang lelaki berjubah putih di sebelahnya.

Pemuda ini dengan penuh tekun mengikuti setiap pergerakan seperti rukuk dan sujud.

Di ruangan komen, ramai netizen memuji keberanian pemuda tersebut yang tidak malu untuk belajar tentang agama, malah ada yang mendoakan agar urusannya dipermudahkan dan dia terus istiqamah memperbaiki diri.

#OhmediaNasihat

Apa yang ditunjukkan pemuda ini turut memberi peringatan kepada kita yang tidak terlambat untuk berubah. Jangan malu untuk belajar sesuatu yang baik, terutamanya bila ia melibatkan ilmu agama. Apa yang penting, kita terus berusaha untuk jadi lebih baik dari hari ke hari.

Jika korang sedang berdepan dengan kesulitan atau ada rasa kekurangan dalam hal agama, jangan takut untuk bertanya atau belajar. Semoga kita semua dapat terus berusaha mendekatkan diri kepada Tuhan.


Scroll to Top