PDRM FC sedia 'gari' Red Giants

PDRM FC sedia 'gari' Red Giants

sukan@hmetro.com.my

Seremban: Ketua jurulatih Polis Diraja Malaysia (PDRM) FC, P Maniam menuntut pemain skuad terbabit mengekalkan prestasi terbaik dalam usaha menterjemahkan keputusan positif ketika menentang Selangor FC pada saingan Liga Super di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Sabtu ini.

Walaupun menyedari tugas berat apabila berhadapan dengan skuad Red Giants, namun pengendali berpengalaman itu mahukan anak buahnya tidak tertekan dengan cabaran getir yang bakal dihadapi.

“Kita sedar Selangor berada dalam kedudukan tempat kedua carta liga dan bukan suatu tugas mudah berhadapan dengan mereka.

“Selangor ramai pemain berkualiti, setiap bahagian mereka dilihat begitu baik, namun ia tidak harus membuatkan pemain PDRM hilang rentak, jadi kita perlu bermain dengan penuh semangat dan jika hendak dapatkan mata, kita tidak boleh bolos.

“Pada masa sama, pemain PDRM juga kena berusaha mencipta peluang jaringan dan kemudian menterjemahkan setiap peluang itu dengan baik,” kata Maniam ketika dihubungi, hari ini.

Pengendali berusia 56 tahun itu berkata, tahap keupayaan tinggi bagi setiap pemain PDRM akan menjadi faktor penting dalam usaha pasukan untuk menguasai perlawanan itu nanti.

“Kekuatan satu lawan satu adalah begitu mustahak untuk menguasai perlawanan manakala setiap bahagian dalam pasukan perlu berfungsi dengan baik,” katanya.

© New Straits Times Press (M) Bhd

Scroll to Top