“Jagalah Jarak Jika Perlu, Bukan Bererti Kamu Yang Paling Jahat…” – Puteri Sarah Liyana Titip Pesan, Mohon Netizen Pilih Jalan Positif

“Jagalah Jarak Jika Perlu, Bukan Bererti Kamu Yang Paling Jahat…” – Puteri Sarah Liyana Titip Pesan, Mohon Netizen Pilih Jalan Positif

Pelakon Puteri Sarah Liyana menitipkan pesan tentang pentingnya setiap individu menjaga jarak termasuklah dalam perhubungan persahabatan.

Menerusi hantaran yang dimuat naik di Instagram, Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin atau lebih mesra dengan panggilan Sarah berkata, jarak itu satu bentuk perlindungan diri kerana tidak semua orang yang baik dan positif itu sentiasa bersama kita.

“Jagalah jarak jika perlu. Bukan bererti kamu yang paling jahat atau tidak peduli, tetapi terkadang menjaga jarak itu bentuk perlindungan diri kerana tidak semua orang baik berada di lingkunganmu. Terutama jika mereka hanya membawa energi negatif, jarak itu penting untuk kesihatan mentalmu,” kongsinya.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalam pada itu, Sarah juga menjelaskan bahawa seseorang itu tidak perlu merasa bersalah jika mewujudkan jarak dalam sesuatu perhubungan demi menjaga ketenangan fikiran.

“Jangan merasa bersalah untuk mundur sejenak demi menjaga ketenangan fikiran dan hatimu kerana bila berteman tetapi sebenarnya dia hanya ingin melihat kamu jatuh.

“Pada akhirnya kamu yang paling tau apa yang terbaik untuk dirimu sendiri. Carilah lingkungan yang positif,” katanya.

Dalam hantaran sama, Sarah turut memuat naik foto miliknya bersama rakan baiknya, Bella Astillah.

 

Menjengah ke ruangan balas, rata-rata warganet bersetuju dengan pandangan yang diberikan Sarah sekaligus menitipkan doa agar hubungan persahabatannya bersama Bella berkekalan.

Scroll to Top