Bapa Heung min dituduh dera pemain akademi

Bapa Heung min dituduh dera pemain akademi

Seoul: Bapa kepada bintang Tottenham Hotspur, Son Heung min menafikan dakwaan penderaan fizikal dan lisan di akademi bola sepak di Korea Selatan, selepas keluarga pelajar menyamannya dan jurulatih.

Son Woong jung, bekas pemain bola sepak yang menjadi terkenal di Korea Selatan berkat kejayaan anaknya, mengendalikan akademi latihan untuk pemain yang bercita-cita tinggi.

Woong jung juga mengarang memoir terlaris, menggariskan falsafah bola sepaknya dan memperincikan bagaimana dia membantu anaknya menjadi salah seorang penyerang terbaik dalam Liga Perdana Inggeris.

Media Korea Selatan melaporkan mengenai dakwaan penderaan fizikal dan lisan yang dibuat oleh salah seorang pelajar akademi bola sepaknya, yang mendakwa seorang jurulatih memukulnya dengan bendera sepakan sudut semasa latihan, menyebabkan kecederaan yang memerlukan rawatan selama berminggu-minggu.

Woong jung, 62, mengakui kejadian itu berlaku, tetapi menafikan ia adalah penderaan fizikal.

“Insiden ini bukan hukuman fizikal tetapi acara yang dipersetujui bersama sebagai sebahagian daripada latihan kecergasan,” katanya dalam satu kenyataan.

Pemain itu tiba yang terakhir dalam perlumbaan, katanya, dan sepatutnya ‘dipukul sekali’ di paha.

Insiden itu terbongkar selepas ibu bapa pemain muda itu melaporkan Woong jung kepada polis pada Mac lalu selepas mereka menyedari kesan lebam pada paha anak mereka.

Mereka memberikan gambar kecederaan yang dikatakan itu, yang diterbitkan oleh agensi berita Yonhap Korea Selatan.

© New Straits Times Press (M) Bhd