Mangsa banjir teruja, terharu terima kunjungan Perdana Menteri 

Mangsa banjir teruja, terharu terima kunjungan Perdana Menteri 

ALOR SETAR: Kira-kira 206 mangsa yang ditempatkan di Pusat Pemindahan Sementara (PPS) Sekolah Kebangsaan (SK) Titi Gajah di sini teruja menyambut kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

Perdana Menteri yang tiba di sekolah tersebut pada pukul 12.15 tengah hari meluangkan masa kira-kira 15 minit untuk menziarah dan beramah mesra dengan mangsa banjir terlibat.

Anwar mengadakan lawatan mengejut ke Kedah hari ini ekoran bencana banjir yang melanda negeri ini sejak 16 September lepas sehingga mengakibatkan sebanyak 7,947 penduduk terjejas.

Beliau turut menziarah mangsa di PPS Sekolah Menengah (SMK) Agama Kedah, Mergong di sini dan PPS Stadium Sultan Abdul Halim, Suka Menanti yang masing-masing menempatkan seramai 463 dan 646 mangsa.

Dalam pada itu, menurut salah seorang mangsa yang ditemui di PPS SK Titi Gajah, Rohani Ismail, 54, dia merasa terharu dengan lawatan Perdana Menteri.

“Saya tidak sangka PM datang melawat kami. PM sempat juga menegur kami sekeluarga. Kami terharu sangat dengan kehadiran tetamu kehormat itu hari ini dan saya dengar ada peruntukan akan disalurkan oleh kerajaan, Alhamdulillah,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Seorang lagi mangsa banjir, Wadi Ismail, 54, dari Kampung Senjaya di sini berkata, dalam tempoh 20 tahun sejak dilanda musibah banjir setiap tahun, itu merupakan kali pertama dia menerima kunjungan pemimpin negara.

“Seronok dan terharu. Bukan apa, apabila ada orang besar-besar ziarah kita jadi bersemangat sikit sekurangnya kita tahu ada yang prihatin. Sudah hampir seminggu saya sekeluarga di sini dan entah bila boleh balik rumah,” katanya. – UTUSAN

Scroll to Top